Spolupráce škol a firem

OP TAK – Spolupráce škol a firem | Výzva I

místo realizace

Místo realizace

Území celé České republiky
(mimo hl. m. Praha)

Velikost dotace

  • Míra podpory: 60/70 % dle velikosti žadatele 
  • Výše dotace: 0,5 – 10 mil. Kč

Příjem žádostí

17. 05. 2023 - 29. 2. 2024

Chcete dotaci nebo máte svůj projekt? Zkonzultujte ho s námi.

Vhodný žadatel

Malé a střední podniky, které mají min. 2 uzavřená účetní období.

Způsobilé výdaje

Osobní náklady - Smluvní plnění instruktorů a lektorů – musí být v pracovně právním vztahů (pracovní smlouva, a DPP, DPČ) – do způsobilých výdajů lze zahrnout pouze odučené hodiny při praktické výuce studentů, nikoliv zaměstnanců či externích osob.

Služby - Náklady lektorů za uskutečněná vyučování, které jsou poskytována na základě smlouvy o poskytování služby. Maximální sazba fakturované hodiny 650 Kč/hod ((vyučovací hodina 60 min = 15 minut příprava + 45 min vzdělávání studentů).

Materiál 

  • Drobný hmotný majetek
  • Nábytek
  • Hardware
  • Software
  • Materiál nezbytný pro výuku (nezahrnuje kancelářské potřeby, tonery…)

Odpisy

  • Daňové odpisy dlouhodobého majetku, respektivně jejich část za vyučovací dny. Pouze u technologií, které nebyly pořízeny v rámci žádné dotace z veřejných zdrojů.

A dále v rámci podpory de minimis:

  • Stavební úpravy
    • Stavební úpravy pro potřeby praktické výuky žáků, např. úpravy vnitřních příček, výměna podlahové krytiny, zajištění prostor včetně šatena a sociálního zařízení apod.
    • Maximální výdaje 1 mil. Kč.
    • Nepatří sem opravy farásy, terénní úpravy, přístavby apod.
  • Stroje a zařízení
    • Pořízení nezbytné strojní a technlogického vybavení potřebné pro praktickou výzku.
    • Max. výše 70 % celkových způsobilých výdajů.
  • Nepřímé náklady
    • Nárokuje se v podobě paušální sazby – 7 % z přímých způsobilých nákladů
    • Publicita
    • Mzdy administrativních pracovníků (účetní, projektový manažer apod..
    • Drobný hmotný majetek určený k okamžité spotřebě (papír, kancelářské potřeby, …)
    • Výdaje na realizaci VŘ a poradenské služby
    • Pronájem prostor pro administrativní realizaci projektu (a s tím souvisejících služeb – energie, voda, internetové a telefonické připojení, úklid prostor…) 
    • Vnitrostátní a zahraniční cestovní náklady
    • Odpisy v případě, že nejsou dle GBER způsobilé
    • Bankovní poplatky a další správní poplatky, které nejsou nezbytné pro realizaci projektu (ověřování dokumentů, poplatek za vedení účtu apod.)
    • Marketing, propagace